اخبار عاجلة
الرئيسية » اخبار العالم » كلينتون: القرصنة الإلكترونية تهدد أمن أميركا
IOWA CITY, IOWA - JULY 07: Democratic presidential candidate Hillary Clinton addresses supporters at an organizational rally at the Iowa City Public Library on July 7, 2015 in Iowa City, Iowa. The campaign stop provided a few hundred supporters and campaign workers with an oppurtunity to hear from the former Sectratary of State about her platform for her run the office of President of the United States. (Photo by David Greedy/Getty Images)

كلينتون: القرصنة الإلكترونية تهدد أمن أميركا

IOWA CITY, IOWA - JULY 07:  Democratic presidential candidate Hillary Clinton addresses supporters at an organizational rally at the Iowa City Public Library on July 7, 2015  in Iowa City, Iowa. The campaign stop provided a few hundred supporters and campaign workers with an oppurtunity to hear from the former Sectratary of State about her platform for her run the office of President of the United States.  (Photo by David Greedy/Getty Images)

IOWA CITY, IOWA – JULY 07: Democratic presidential candidate Hillary Clinton addresses supporters at an organizational rally at the Iowa City Public Library on July 7, 2015 in Iowa City, Iowa. The campaign stop provided a few hundred supporters and campaign workers with an oppurtunity to hear from the former Sectratary of State about her platform for her run the office of President of the United States. (Photo by David Greedy/Getty Images)

اتهمت وزيرة الخارجية الأميركية السابقة هيلاري كلينتون، الثلاثاء، الحكومة الأميركية بأنها لم تتخذ خطوات كافية لحماية المعلومات الأميركية مشيرة إلى أن القرصنة الإلكترونية لا تقتصر على الصين.

وقالت الوزيرة السابقة إن هجمات القرصنة الإلكترونية بواسطة دول، مثل الصين وإيران، تشكل تهديداً واسعاً لأمن الولايات المتحدة وقطاع الأعمال الأمريكي، مضيفة أن الحكومة الفيدرالية بأنها لم تتخذ خطوات كافية لحماية المعلومات الأميركية.

وقالت كلينتون، التي تسعى للفوز بترشيح الحزب الديمقراطي لانتخابات الرئاسة الأميركية في 2016 “الأمر لا يقتصر على الصينيين.. نعرف أن حكومات أخرى، مثل روسيا وكوريا الشمالية وإيران، ترعى سواء بشكل مباشر أو غير مباشر القرصنة الألكترونية”.

وأضافت، في كلمة أثناء توقف في حملتها الانتخابية في أيوا، الولاية المحورية في تقرير المرشح الرئاسي الديمقراطي في انتخابات 2016، قائلة “ونحن قلقون من أن تحصل منظمات إرهابية على هذه القدرة.”

وتابعت كلينتون “الولايات المتحدة، حكومتنا والقطاع الخاص كلاهما، عليهما أن يعترفا بأن هذا تهديد خطير… نحن نحاول أن يكون لدينا خطة جيدة للمستقبل. إننا نحقق القليل من التقدم بشان ذلك في الكونغرس. وبالنسبة لي فإنه غير كاف”.

متابعة ش ع خ

اترك رد

%d مدونون معجبون بهذه: