اخبار علمية

الى ماذا ننظر عندما نفكر؟ What do we look at when we think

الى ماذا ننظر عندما نفكر ؟ من المثير للإعجاب أن الشبكات العصبية المشاركة في معالجة المعلومات غير المرئية “الموجودة في الذاكرة طويلة المدى” تطورت من الشبكات العصبية الموجودة مسبقًا.

فقد عالجت هذه الشبكات العصبية الموجودة المعلومات المرئية بشكل أساسي. من هذا، يمكننا الاستنتاج أن الطريقة التي ندرك بها المدخلات أو المحفزات غير المرئية قد تطورت من الطريقة التي نتعامل بها مع المعلومات المرئية من بيئتنا.

اقرا المزيد.. العالم يترقب ظاهرة فلكية لم تحدث منذ 50 ألف عام

من هذا نستنتج أن الطريقة التي نحرك بها أعيننا عند الوصول إلى الذاكرة طويلة المدى “للبحث عن المعلومات غير المرئية” قد تحدث لمعالجة المدخلات المرئية الحقيقية.

الى ماذا ننظر عندما نفكر
الى ماذا ننظر عندما نفكر

بالمقابل، عندما نجد أخيرًا المعلومات التي نحتاجها ونركز عليها، تقل حركات أعيننا بشكل كبير، ونميل إلى التحديق، كما لو كنا نركز فعليًا على شيء بعيد عن بُعد.

فعند التحديق في السماء وأنت تفكر في مسألةٍ ما، هل تجد في الغيوم شيئًا مشتتًا؟ حتى إن مر سرب من الطيور أو طائرة بصوتها المزعج، تظل هذه الأشياء المحيطة غير مشتتة نسبيًا لأذهاننا.

الى ماذا ننظر عندما نفكر
الى ماذا ننظر عندما نفكر

بالإضافة إلى ذلك، فهي أصوات عابرة ولا تتطلب الكثير من التفكير لمعالجتها.

وعندما نفكر أو نؤدي أي نوع من العمليات المعرفية، فإننا نهدف في نفس الوقت إلى تقليل الانحرافات عن طريق القضاء على أي شكل من أشكال المحفزات الخارجية.

نقوم بذلك من خلال النظر إلى الأشياء الفارغة (الجدران الفارغة، والسماء، وما إلى ذلك). يتميز هذا التحول في السلوك من الاهتمام الفعال بمحيطنا إلى النظر إلى الفضاء الفارغ بميل منخفض لتحليل ومعالجة محيطنا. في الأساس، نقوم بتسهيل نقل جميع ملكاتنا العقلية من المنبهات الخارجية إلى المحفزات الداخلية.

 

اقرا ايضا.. ? Is cheese harmful to health! What are the health benefits

أن الفكر والعمليات المعرفية لا ترتبطان بالضرورة بحركات الرأس، إنما بحركات العين. وقد ركّزت الأبحاث فيما بعد على دراسة العلاقة بين حركة العين والذاكرة.

الى ماذا ننظر عندما نفكر
الى ماذا ننظر عندما نفكر

 

What do we look at when we think

we look up while thinking because the same brain structures involved in thinking evolved from pre-existing neural connections for searching visually. The same reason you move your eyes to search for a physical object may also play a role in your eye’s movements when searching for answers.

Have you ever found yourself looking up—gazing at the heavens—when contemplating a truly challenging problem? if you’re wondering where that instinct comes from, it’s not because you’re begging the Universe for help. We’d like to think this trait is unique and characteristic to each of us, but most people actually do this. When we’re thinking, we don’t look up with the actual intention of looking up. It also doesn’t necessarily have to be the sky. Some people stare at empty walls, an innocuous spot in the far-off distance, or even just a cluster of specks on the floor.

The key theme here is the inconspicuous nature of the object that we look at, because our main objective is to just tune out any external stimuli.

Think about it. When you’re staring up at the clouds, how much stimuli is actually there to distract you? On any given day, you will see a few clouds or maybe a few birds. At an opportune moment, you may even see an airplane or helicopter passing by. But even if we consider the noises that all these objects create, they are ambient and relatively non-distracting sounds.

Additionally, they’re fleeting sounds and don’t require a lot of active thought to process. In fact, other than perceiving the sensation of their sound, we don’t process these sounds any further or attribute any critical thinking processes to them.

 when we think or perform any sort of cognitive process, we simultaneously aim to reduce distractions by eliminating any forms of external stimuli. We do this by looking at empty nothings (blank walls, the sky, etc.). This switch in behavior from actively paying attention to our surroundings to then looking at empty space is characterized by a reduced tendency to analyze and process our surroundings. Essentially, we facilitate a transfer of all our mental faculties from external to internal stimuli

iraqkhair

موقع مستقل يهتم بالشأن العراقي والعربي في جميع المجالات الاخبارية والاقتصادية والتقنية والعلمية والرياضية ويقدم للمتابع العربي وجبة كاملة.

مقالات ذات صلة

زر الذهاب إلى الأعلى